niedziela, 26 lutego 2017

Adresówka

Adresówka jest bardzo pomocna kiedy zgubi się nasz pies. Jeśli znalazca będzie dobry, to zadzwoni pod numer jaki na niej widnieje, dzięki temu nasz czworonożny przyjaciel będzie mógł wrócić do domu.
Na rynku jest wiele wzorów i kolorów. Każdy znajdzie coś dla siebie! Ale co zrobić jeśli twój zwierzak gubi adresówki, lub jeszcze jej nie masz, a jest ci potrzebna?
Zrób ją sam!


Potrzebne przedmioty:

1. Pisak np. do płyt (one się szybko nie zmazują)
2. Nożyczki (najlepiej ostre)
3. Kółeczko
4. Cyrkiel
5. Kartka (obojętnie czy techniczna czy zwykła)
6. Plastikowe szkiełko (ja wzięłam z jakiegoś opakowania)

Krok po kroku:    

1. Na białej kartce narysuj okrąg za pomocą cyrkla. Następnie wytnij go po linii.

2. Wycięty kształt połóż na plastikowym szkiełku i odrysuj go. Kiedy już to zrobisz ponownie zacznij działać nożyczkami.
~ Co zrobić jeśli nie jesteś zadowolony, ponieważ nie umiesz równo przycinać? ~
Wskazówka:
Kiedy już udało Ci się wyciąć, ale nie jesteś zadowolony z efektów możesz pozbyć się brzydkich kątów. Jak? To proste!
Weź pilnik do paznokci lub papier ścierny i wyrównaj wszystko.



3. Teraz trzeba wyznaczyć miejsce na dziurkę. Zdecyduj gdzie ona ma być i zaznacz. (patrz na strzałkę)

4.  W zaznaczonym miejscu wydrąż dziurkę. Ja do tego użyłam cyrkla, ale możesz wziąć nożyczki, nóż lub inne dostępne narzędzie.


5. Możemy zacząć "ozdabiać" adresówkę. W jaki sposób? Wybierz kolor i pisak. Poszukaj farby lub lakieru do paznokci i zacznij działać. Niech poniesie cie fantazja!
Żeby kolor się dobrze trzymał trzeba nałożyć kilka warstw. U mnie są 4.
Jeśli chcesz możesz narysować jakieś psie łapki czy serduszka. Ja uznałam to za zbędne , dlatego u mnie nic takiego nie znajdziecie.

6. To już ostatni etap DIY. Gdy adresówka wyschnie możesz napisać imię psa i numer telefonu :D
Dzięki temu, że uszyliśmy szkiełka adresówka wydaje się dwustronna.
Jeśli w twoim mieście obowiązek zgłoszenia posiadania psa, a w urzędzie dadzą ci blaszkę z numerkiem, to możesz przepisać ten numer na adresówkę.

Tak wygląda efekt końcowy:
Ps. Pod listami klonowymi jest numer telefonu ;)


Być może dzięki temu DIY udało mi się komuś pomóc!

10 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł, zaciekawił mnie post. Zostanę na blogu dłużej :))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, wprawdzie domyślam się, że z trwałością krucho, ale za to można je tworzyć w ilościach hurtowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie jest wytrzymała, zobaczymy później :D

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł :)
    Skundlowani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł ciekawy na taką tymczasową adresówkę ,,na szybko". A jak się sprawdza w gorszą pogodę? :D
    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie sprawdza się idealnie. Również w deszczowy dzień :D Z przyjemnością was odwiedzę!

      Usuń
  5. Ciekawy pomysł. Proste i tanie wykonanie czyli to co lubię najbardziej! Bardzo fajny wygląd bloga i oczywiście śliczny piesek.

    OdpowiedzUsuń